امور پشتیبان تهران : 09128492438 شعبه غرب : 02146054528 شعبه شرق : 02177005909 شعبه مرکز : 02188665593 شعبه شمال : 02126244704 شعبه جنوب : 02155643061
هشت چیزی که نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند!
نوامبر 29, 2019
ارور های لباسشویی آاگ
ارور ماشین لباسشویی آاگ
اکتبر 16, 2023
هشت چیزی که نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند!
نوامبر 29, 2019
ارور های لباسشویی آاگ
ارور ماشین لباسشویی آاگ
اکتبر 16, 2023

ویژگی‌هایی که درحین خرید ماشین لباسشویی باید مورد بررسی قرار داد.

ماشین لباسشویی از گذشته تاکنون از جمله وسایل الکتریکی و الکترونیکی است که کاربرد زیادی در زندگی روزمره افراد دارد.با وجود ماشین لباسشویی برای شست وشوی لباس‌ها تنها کافی است لباس‌ها را به همراه مواد شوینده مناسب در ماشین لباسشویی ریخته و شست وشو را به دستگاه خود بسپارید.

و با خیالی راحت بیشتر وقت خود را در کنار خانواده بوده و یا به امور دلخواه خود بپردازید.امروزه انواع زیادی ازماشین های لباسشویی درمدل ها و وزن های مختلف در بازار موجود است که هر یک کارایی، ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را داشته اند.در این مقاله تلاش کرده ایم کلیه نکاتی که برای خرید ماشین لباسشویی مناسب و با بازده بالا نیاز است را در اختیار شما بگذاریم امیدواریم که مطالعه آن برای شما مفید واقع شود.

مهمترین ویژگی در ماشین های لباسشویی

هر نوع ماشین لباسشویی از هر برندی که باشد دارای یک سری ویژگی‌هایی است که وجود آنها مهم و البته خوشایند می‌باشد.

۱.صفحه نمایش دیجیتال ماشین لباسشویی: با استفاده از صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی می‌توانید زمان سپری شده و باقی مانده از شروع فعالیت‌ها را ببینید.

۲.شست و شوی تاخیری در ماشین لباسشویی: با استفاده از این امکان به راحتی می‌توانید شست‌وشوی لباس‌ها را به زمانی که مصرف انرژی کم می‌شودبرای نمونه به نیمه شب موکول کنید در حقیقت این امکان چرخه شست و شورا به تاخیرمی اندازد.

۳.تشخیص وزن در لباسشویی: این ویژگی تنها در سری خاصی از ماشین‌های لباسشویی وجود دارد. با کمک این ویژگی می‌توان به راحتی لباس‌ها را در ماشین لباسشویی ریخته و کار شستشو را به آن بسپاریم زیرااین ماشینها بر اساس وزن لباسهای قرار داده شده در محفظه بهترین برنامه شستشو را انتخاب میکنند. که صرفه جویی در مصرف آب و انرژی را به دنبال دارد.

۴.قفل کودک در ماشین لباسشویی: برخی از ماشین‌های لباسشویی هوشمند دارای این قابلیت می‌باشند که برای برخی خانواده‌ها به ویژه خانواده‌ها با فرزندان کوچک بسیار با اهمیت بوده است. با کمک این فناوری حین فعالیت ماشین لباسشویی دیگر نگران نباشید و گزینه قفل کودک را فعال کنید.با کمک این گزینه سایر گزینه‌های دستگاه غیر فعال می‌باشد.

برنامه‌های هوشمند ویژه نوع لباس‌ها در ماشین لباسشویی

_برنامه متناسب با لباس‌های نخی و الیاف مصنوعی:

اغلب ماشین‌های لباسشویی از این برنامه برخوردارهستند. برای نمونه  لباس های نخی و لباسهایی با الیاف مصنوعی برنامه شست وشو را پیش می‌گیرند.در این برنامه نکاتی در رابطه با دمای آب و میزان و شدت چرخش ماشین لباسشویی می‌باشد.به عنوان نمونه برای لباس‌های مصنوعی دمای مناسب آب کمتر از ۴۰ درجه می‌باشد و همچنین سرعت چرخش لباس‌ها نیز کمتر می‌باشد.

_برنامه‌های متناسب با لباس‌های پشمی و برای شستشوی دستی:

اگر شما لباس‌های حساس زیادی دارید. برای شست و شوی آنها نیاز به دقت بالایی دارید توصیه می‌کنیم از ماشین لباسشویی استفاده کنید که شامل برنامه‌ای باشد که لباس‌ها را به آرامی و در دمای پایین آب و با حداقل دور چرخش بشوید.

وجود این برنامه در ماشین لباسشویی باعث می‌شود که به لباس‌های حساس شما آسیبی وارد نشود.

_برنامه متناسب با پوشاک ورزشی در ماشین لباسشویی:

حتما شما شاهد وجود لکه‌های فراوان بر روی لباس‌های ورزشی خود بوده و یا بوی نامطبوع عرق را استشمام کرده‌اید.لازم به ذکر است تنها راه شست و شوی لباس‌های ورزشی و تنها راه اطمینان از برطرف کردن بوی نامطبوع آن شست وشوی آنها در چرخه طولانی و در دمای پایین می‌باشد.

نکته : در بعضی ماشین‌های لباسشویی امکان شست  وشوی کفش‌های ورزشی در ماشین لباسشویی وجود دارد.

_برنامه متناسب با شستشوی سریع در ماشین لباسشویی:

احتمالا برای شما پیش آمده است که در مدت زمان کم احتیاج به شست و شوی سریع لباس‌ها را داشته باشید.به ویژه برای کودکان که لباس‌ها را به سرعت کثیف می‌کنند، نیاز به شست و شوی سریع آنها دارید.بهترین ماشین لباسشویی مناسب شما ماشین لباسشویی است که مدت زمان شستشوی آن کمتر از ۳۰ دقیقه باشد.ماشین لباسشویی‌ها با این قابلیت به دو دسته تقسیم می‌شوند.

دسته اول:شامل ماشین لباسشویی‌هایی با برنامه شستشوی سریع با محدودیت وزنی می‌باشد. به صورتی که در یک نوبت لباس‌ها با حجم کمتر از ۲ کیلوگرم را می‌شوید.

دسته دوم:شامل برنامه شستشوی سریع لباس‌ها می‌باشند با این تفاوت که محدودیت وزنی ندارند و می‌توان ماشین را کاملا پر کرد.

نکته: اگرلباس‌های شما مقدارخاکی می‌باشند، ماشین لباسشویی دسته دوم مناسب شما می‌باشد.

وجود حالت نیمه پر در ماشین لباسشویی :

با وجود این قابلیت در ماشین لباسشویی شما به راحتی می‌توانید حتی اگر حجم لباس‌های کثیف شما کم می‌باشند بدون نگرانی از آسیب به ماشین لباسشویی آن را تا نیمه پر کرده و لباس‌های خود را بشویید.

نکته:نگران مصرف انرژی نباشید چون مصرف انرژی در حالت نیمه پر کمتر می‌باشد.

_ بهره‌مندی از قابلیت اتوی آسان و ضد چروک بر ماشین لباسشویی:

اگر با اتو کردن لباس‌های خود مشکل دارید لباسشویی تهیه کنید که دارای این قابلیت باشد. با کمک این قابلیت حتی اگر حد زیادی لباس را در ماشین لباسشویی شسته باشیدلازم نیست  نگران چروک شدن بیش از حد لباس‌های خود باشید.

_بهره‌مندی از قابلیت ضد حساسیت در ماشین لباسشویی :

به دلیل دما و حرارت بالا در ماشین لباسشویی حین شست وشوی لباس‌ها دیگر نگران   حساسیت‌های پوستی نباشید زیرا این حرارت برای از بین بردن عوامل آلرژی زا و باکتری‌ها کافی می‌باشد.

_بهره‌مندی از قابلیت آبکشی اضافی در ماشین لباسشویی:

گاهی شاید شما شاهد این بوده‌ باشید که پس از درآوردن لباس‌ها از ماشین لباسشویی حس کنید مواد شوینده به درستی از لباس‌ها خارج نشده و یا اینکه بوی مواد شوینده را استشمام کنید که این ناخوشایند است.در این حالت آبکشی دوباره به آسانی این مشکل را حل می‌کند.

_بهره‌مندی از حالت اقتصادی لباسشویی:

با وجود این قابلیت در ماشین لباسشویی نگران مصرف انرژی حین فعالیت دستگاه نباشید.  زیرا با کمک حسگرهای موجود در ماشین لباسشویی به طور خودکار دمای شست و شو کاهش می‌یابد تا از مصرف بیش از اندازه انرژی صرفه جویی شود.

_بهره‌مندی از قابلیت سرعت چرخش متغیر ماشین لباسشویی:

اگر نگران شست و شوی لباس‌های حساس خود هستید این قابلیت به شما کمک می‌کند که بتوانید سرعت چرخش لباس‌ها را حین شستشو تنظیم کنید.

راهنمای انتخاب بهترین ماشین لباسشویی

  همانطور که می دانید امروزه ماشینهای لباسشویی زیادی بر حسب نیاز شما ساخته شده اند بطور کلی می توان ماشینهای لباسشویی را به سه دسته تقسیم کرد:

  • ماشینهای لباسشویی ساده
  • ماشینهای لباسشویی نیمه یکپارچه
  • ماشینهای لباسشویی یکپارچه

ماشین لباسشویی ساده

معمول ترین و متداواول ترین نوع ماشین های لباسشویی است که در اندازهها و قیمت های مختلف در بازارموجود می باشد البته می توان گفت قیمت ماشین لباسشویی ساده ارزانتر از لباسشویی های امروزی هستندکه بیشتر به رنگ سفید دیده شده است.

ماشین لباسشویی نیمه یکپارچه

این مدل از ماشینهای لباسشویی نیمه توکاربوده و فقط بخشی از آن در پشت در کابینت قرار می گیرد و از قسمت بالایی به صفحه کنترل دسترسی دارد.

ماشین لباسشویی یکپارچه یا توکار

این مدل از ماشینهای لباسشویی برخلاف ماشینهای لباسشویی نیمه توکارکاملا در پشت وسایل آشپزخانه قابل پوشاندن است و البته باید به این نکته توجه کرد که هزینه نصب و راه اندازی بیشتری نسبت ب مدل های بالایی دارد.

ظرفیت ماشین لباسشویی

اگر قصد خرید ماشین لباسشویی جدید دارید بهتراست به تعداد اعضای خانواده خود دقت کرده و با توجه به آن بهترین انتخاب را از نظرمخزن شستشوداشته باشید.ظرفیت محفظهای ماشین لباسشویی بین ۵ تا ۱۲کیلوگرم است و این بدین معناست که هرچه ظرفیت ماشین بیشتر باشد تعداد دفعات شستشو کمتر خواهد بودو از هزینه ای آب و برق کاسته می شود.

سرعت چرخش موتور در لباسشویی

امروزه قابلیت خشک کردن لباسها توسط ماشین لباسشویی به دیگر قابلیتهای ماشین های لباسشویی افزوده شده است  که سرعت چرخش آن در برخی از ماشین ها قابل تنظیم می باشد در این خشک کن ها سرعت چرخش بر حسب الیاف پارچه و قیمت مشخص خواهد شد.

برحسب قیمت

هرچه قیمت لباسشویی بیشتر باشد سرعت چرخش که به سرعت حرکت محفظه مربوط می شود بیشتر شده در نتیجه خشک کردن بهتر انجام می شودالبته می توان گفت ماشین لباسشویی به صرفه است که چرخشی برابر با ۱۱۰۰ دور بر دقیقه داشته باشد.

برحسب الیاف پارچه

همان طور که گفتیم الیاف پارچه در انتخاب سرعت چرخش موثر می باشد برای نمونه سرعت چرخش برای پارچه های نخی بین ۱۲۰۰تا ۱۶۰۰ در بر دقیقه می باشد اما برای پارچه هایی با الیاف حساس مانند لباسهای پشمی یا دارای الیاف مصنوعی بهتراست سرعت چرخش بین ۴۰۰تا ۸۰۰ دور بر دقیقه می باشد.

شدت مصرف انرژی در ماشین های لباسشویی

به هنگام خرید ماشین لباسشویی به برچسب انرژی آن توجه کنیدو بین ماشینهای لباسشویی با مصرف انرژی Aو+Aو++Aحتما ماشین لباسشویی با برچسب انرژی ++A را انتخاب کنید چون شدت مصرف انرژی آن کمتر از بقیه می باشد و هر چه شدت مصرف کمتر باشد آن ماشین به صرفه تر است و آب و برق کمتری استفاده می کند در حقیقت اگر ماشینی بتواند در هرکیلوگرم از لباسها حداکثر ۵٫۷ لیتر آب مصرف کند مرغوب تر است.

 امکانات ماشین لباسشویی

امکاناتی که تقریبا در تمام ماشینهای لباسشویی موجود است شامل شستشوی پارچه های نخی،الیاف مصنوعی،حساس می باشد در مدلهای بالاتر و مرغوب تر و البته گرانتر علاوه بر امکانات بالایی امکاناتی همچون حالت ورزشی ،حالت شستشوی سنگین،حالت نیمه پر،ضد چروک وجود دارد.