امور پشتیبان تهران : 09128492438 شعبه غرب : 02146054528 شعبه شرق : 02177005909 شعبه مرکز : 02188665593 شعبه شمال : 02126244704 شعبه جنوب : 02155643061

مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

عیب یابی یخچال و بررسی انواع راه حل برای تعمیر آن
نوامبر 9, 2019
نکاتی برای استفاده از ماشین ظرفشویی
نوامبر 9, 2019
عیب یابی یخچال و بررسی انواع راه حل برای تعمیر آن
نوامبر 9, 2019
نکاتی برای استفاده از ماشین ظرفشویی
نوامبر 9, 2019

مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

راهکار استفاده از یک ماشین لباسشویی تنها جمع آوری لباس ها و ریختنشان در ماشین نیست. نکات بسیاری است که با رعایت نکردن هر یک از آنها آسیب زیادی به ماشین و لباس هایتان ممکن است وارد شود.

اشتباه کردن در زمینه شستشو بسیار ساده است در نوشته پیش رو به تعدادی از این اشتباهات رایج می پردازیم. بعد از اینکه به راحتی از یک فروشگاه اینترنتی خرید خود را انجام دادید با این نکات می توانید بهترین استفاده را از لباسشویی خود داشته باشید.

شست و شوی لباس ها با ماشین لباسشویی بسیار ساده به نظر می رسد. قرار دادن لباسها داخل ماشین و اضافه کردن صابون و بعد روشن کردن ماشین اما ممکن است در همین حین اشتباهاتی رخ دهد که به سادگی موجب خرابی لباس یا ماشین شود پس برای جلوگیری از این مشکلات بایستی نکاتی را دانسته و رعایت کنید.

از کنار صدای تق تق به سادگی نگذرید

صدای تق تق ماشین وقتی ماشین لباسشویی جدیدی می خرید : ابتدا باید آن را روی سطح صاف و مناسب نصب کنید ماشین وقتی بلرزد یا تق تق کند باید ماشین را تعویض یا هزینه زیادی را صرف تعمیر آن کنید پس بهتر است حتما هنگام نصب از نمایندگی معتبر درخواست کمک کنید و تا زمانی که فرد متخصص ماشین لباسشویی را نزد شما امتحان نکرده از آن استفاده نکنید.

زیپ های باز لباس ها را ببندید 

همیشه توجه داشته باشید که وقتی لباسی را که دارای زیپ است داخل ماشین لباس شویی می اندازید حتما زیپ آن را بسته نگه دارید چون به شدت ممکن است به لباس های دیگر شما آسیب بزند. می بینید که یک نکته ساده به راحتی می تواند شما را از پرداخت هزینه های اضافی معاف کند.

پودر بیش از حد ممنوع

پودر بیش از حد همیشه بد است. اگر می خواهید بعد از شستشو لباس های تمیز داشته باشید طبق دستور از پودر شوینده استفاده کنید، استفاده بیشتر از حد مجاز از مواد شوینده کار ماشین را مختل می کند.

لباس ها را داخل ماشین لباسشویی جمع نکنید

بد بو شدن فضای ماشین ناشی از جمع آوری بیش از یک یا دو روزه لباس هاست که چندان جالب نیست همیشه بعد از شستشو در ماشین را باز بگذارید تا خشک شود اگر ماشین لباسشویی بوی بدی داد با نصف فنجان جوش شیرین ماشین را ضدعفونی کرده و بشویید.

ماشین لباسشویی را با پاک کننده های خانگی ضدعفونی کنید

یک فنجان سرکه و جوش شیرین را داخل ماشین بریزید و ماشین را روشن کنید تا چرخ کوتاهی بزند. با این کار درصد قابل توجهی از باکتری ها از بین خواهند رفت.

شستشوی فیلتر ماشین لباسشویی مهم است

همیشه حواستان به فیلتر ماشین لباسشویی باشد. همه ماشین ها فیلتر دارند فیلتر ماشین را بیرون بیاورید و بشویید که از انسداد آن جلوگیری کرده باشید اگر نمی‌دانید فیلتر کجاست به دفترچه دستگاه مراجعه کنید و همین‌طور آب‌هایی که داخل درب جمع شده را پاک کنید تا بوی بدی نگیرد بعد دکمه شست وشو را بزنید تا باقی مانده پودرها شسته شود.

لیبل پشت لباس ها را در نظر بگیرید

ماشین لباسشویی های مدرن برای انواع لباس ها دور های متفاوتی دارند به همین منظورقبل از قرار دادن لباسها داخل ماشین لیبل آن ها را چک کنید با انجام این نکات به عمر ماشین لباسشویی و لباس افزوده و نهایت دقت را در نگهداری از آنها به خرج دهید.

نکات ایمنی برای استفاده از ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی

۱- لباسشویی باید در یک مکان صاف قرار گیرد.

۲- لباسشویی باید از دیوار بیش از ۵ سانتیمتر فاصله داشته باشد.

۳- ماشین لباسشویی نباید در معرض باران و برف و یا اشعه مستقیم آفتاب باشد.

۴- دقت کنید هیچ وقت ولوم تایمر را در جهت خلاف عقربه های ساعت نچرخانید.

۵- از پودرهای غیر استاندارد استفاده نکنید.

۶- در هنگام کار ماشین هیچگاه ولوم را تغییر ندهید.

۷- اتصال زمین ماشین لباسشویی را فراموش نکنید.

۸- هیچوقت تا توقف کامل ماشین درب آن را باز نکنید.

۹- بیش از حد مجاز لباس داخل ماشین لباسشویی نریزید.

۱۰- هر چند بار یک بار محفظه پودر و نیز فیلتر مکانیکی را تمییز کرده و شستشو دهید.

۱۱- برای هر شستشوی متوالی حداقل یک ساعت فاصله دهید.

۱۲- از پودر هایی که زیاد کف می کنند استفاده نکنید.

۱۳- لباس هایی که دارای پارگی جزئی هستند قبل از انداختن داخل ماشین لباسشویی بدوزید.

۱۴- قبل از شروع ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید که شلینگ تخلیه مسدود یا به خروجی وصل شده باشد.

۱۵- بعد از اتمام کار لباسشویی حتما با یک پارچه نرم لاستیک دور در را پاک کنید تا آب نمانده باشد.

۱۶- پس از پایان کار ماشین حتما شیر آب شهری وصل شده رو به کلی ببندید تا مشکلی پیش نیاید.

نگهداری وسایل برقی از خریداری آنها بسیار مهم تر است و لازم است که مصرف کنندگان نسبت به این موضوع توجه کافی نشان دهند. برخی از دستگاه های برقی که در قالب مصارف خانگی بسیار پر کاربرد هستند و به صورت روزانه یا هفته ای چند بار مورد استفاده قرار می گیرند.